Försäljningsvillkor

Det viktigaste för oss är att du blir nöjd med de varor du handlar och att den service du får motsvarar dina förväntningar. Trots att vi försöker göra vårt bästa kan det ibland bli fel. Hör därför av dig när du har synpunkter så att vi kan rätta till eventuella fel eller misstag.

  • Orderbekräftelse
    När vi mottagit din beställning sänds en orderbekräftelse till den e-postadress du själv angett. OM ingen bekräftelse kommer KAN det bero på att adressen inte skrivits korrekt. Sänd gärna ett meddelande via kontaktformuläret så vi kan korrigera adressen.
  • Leverans
    Frakt med Post eller Bring/Bussgods avgår alla vardagar.
  • Leveranstid
    Normal leveranstid är ca 3-7 dagar från det att du fått bekräftelsen men  den är också beroende på vilket betal- och fraktsätt du valt.
    Se betalningsalternativ.
  • Transportkostnad
    Fraktkostnad tillkommer samtliga beställningar om vi inte kommit överens om annat eller om varan hämtas i vår butik. Fraktkostnaden är baserad på vikt och beräknas automatiskt så du ser det totala priset innan du godkänner och genomför din beställning i kassan.
  • Skador på paket
    Upptäcker du som kund skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportbolaget och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket utan att göra anmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om det uppstår en tvist med transportföretaget som ni inte kan lösa – ta kontakt med oss.
  • Betalningsalternativ
    I dagsläget kan du kan välja mellan tre olika betalningsalternativ innan beställning genomförs, Swish, förskottsfaktura samt Payson kortbetalning. Skolor och komuner kan kontakta oss angående fakturabetalning. 
    Vi rekommenderar Swish. Väljer du det så kontrollerar vi först att beställda artiklar finns i lager - sen sänder vi dig uppgifter för betalning via mejl eller SMS.
    Förskottsfaktura sänder vi via e-post, betalning tar oftast ett par bankdagar.
  • Avgifter vid sen betalning
    Gäller endast de som beviljats fakturabetalning. För påminnelse och inkasso av faktura som inte betalas i tid samarbetar vi med Visma Collectors. Påminnelseavgift tillkommer samt dröjsmålsränta 8%.
  • Leverans till utland
    Förskottsbetalning krävs om varan ska sändas utanför Sveriges gräns. Fraktkostnad meddelas för godkännande av dig som kund innan leveransen avgår.
  • Ej uthämtade varor
    Om beställda varor inte hämtas ut faktureras frakten gånger 2 eftersom vi får betala både frakt till ombudet och återfrakten.
  • Byte & Retur
    Om du vill byta en produkt mot en annan är det inga problem såvida produkten finns i lager. Varan du returnerar ska givetvis vara i originalskick. Skicka oss ett meddelande för att reservera den produkt du vill byta till. Vid byten står du själv för returfrakten samt den nya frakten till dig. Om du vill göra en retur av en produkt ber vi dig kontakta oss.
  • Reklamation
    Vid reklamation av en produkt ber vi dig kontakta oss och uppge dina kontaktuppgifter, ordernummer samt beskriv felet på varan, sedan återkommer vi till dig med information om åtgärd.
  • Ångerrätt
    Eldmark följer distansavtalslagen vilket innebär att du som kund har rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon särskild anledning. Meddelande om detta ska dock lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Returfrakten står du själv för. Eldmark följer Konsumentverkets rekommendationer.
  • Lagring av personuppgifter
    När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer, E-postadress samt i vissa fall personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig. Eldmark kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Har du lämnat din E-postadress kommer du att få erbjudande om att ta emot vårt nyhetsbrev. Vill du inte ta emot det så kan du enkelt avböja. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
  • Äganderätt
    Varan förblir vår egendom tills den är fullt betald.
  • Reservationer
    Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar samt för slutförsäljning av produkter i sortimentet. Det kan finnas artiklar som saknar viktangivelse vilket kan orsaka att fraktkostnaden ökar något – i så fall meddelar vi detta innan leverans.
  • Övrigt
    Vi reserverar oss även mot eventuella skrivfel. Om du som beställare är under 18 år ska du inhämta målsmans tillstånd innan köpet genomförs. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar det via post eller e-post. Medgivandet ska innehålla förälders kontaktuppgifter.
    Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi som butiksägare lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Kontakt

Hittar du inte hittar svar på din fråga - kontakta oss!

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.